Nye kurs starter opp etter påske 

 

Oppdatert 19/1: jeg har fremdeles 1 ledig kursplass på Yoga Basic kl 17.45. Ta kontakt om du ønsker denne plassen. 

 

Nye kurs starter opp i uke 15 2023.

Er kurset du ønsker å delta på fullt? Fyll ut venteliste-skjema og du vil bli kontaktet når du får plass. I mellomtiden er du velkommen på drop-in på alle timer med ledig plass. Ta kontakt for mer info! 

Våre kurs:

  • Mandager kl 17.45: Yoga Basic m/ Inger-Marie
  • Mandager kl 19.00: Yoga Basic m/ Inger-Marie  (VENTELISTE)
  • Mandager kl 20.20: Dynamisk yoga m/ Inger-Marie (VENTELISTE)
  • Tirsdager kl 18.00: Yin yoga m/ Agnete (VENTELISTE)
  • Tirsdager kl 20.00: Ashtanga yoga m/ Benedicte 
  • Onsdager kl 10.30: Drop-in Yin yoga 75 min m/Agnete (se drop-in siden for påmelding)
  • Onsdager kl 19.00: Dynamisk yoga m/ Inger-Marie (VENTELISTE)
  • Onsdager kl 20.30: Yoga for menn m/ Inger-Marie (VENTELISTE)
  • Torsdager kl 18.15: Nybegynnerkurs i Ashtanga yoga m/ Benedicte 
  • Torsdager kl 19.45: Ashtanga yoga m/ Benedicte 

 

Acuity Scheduling App

Vi bruker Acuity Scheduling App for å melde seg på/av yogatimer.

Last ned appen Acuity Scheduling Client og legg inn myyogafornbu.as.me.

Yoga Basic kl 17.45

Yoga Basic er en rolig time som passer for de som ønsker å få en bedre og smertefri rygg, skuldre og hofter. Vi vil fokusere på å styrke svak muskulatur, løsne opp i stramme muskler, balanse og pust. Passer godt for gravide, nybegynnere, senior eller andre som av ulike grunner ønsker en roligere time.

Tidspunkt: mandager kl 17.45-18.45

Oppstart: 9 januar

Varighet: 11 uker (ingen timer i uke 8 vinterferie)

Instruktør: Inger-Marie

 

Påmelding

Yoga Basic kl 19.00

Yoga Basic er en rolig time som passer for de som ønsker å få en bedre og smertefri rygg, skuldre og hofter. Vi vil fokusere på å styrke svak muskulatur, løsne opp i stramme muskler, balanse og pust. Passer godt for gravide, nybegynnere, senior eller andre som av ulike grunner ønsker en roligere time.

Tidspunkt: mandager kl 19.00-20.00

Oppstart: 9 januar

Varighet: 11 uker (ingen timer i uke 8 vinterferie)

Instruktør: Inger-Marie

 

Påmelding

Video Poster Image

Dynamisk yoga (mandager)

En fysisk yogatime der vi utfordrer hele kroppen, forbedrer fleksibilitet, styrke og balanse. Yogatimen vil starte med rolig oppvarming av kroppen og det vi skal fokusere i timen, deretter solhilsen i flere varianter og sekvenser av stående og sittende stillinger som vil inkludere foroverbøyninger, bakoverbøyninger, vridninger og sidestrekk. Nivået kan modifiseres til nybegynnere eller gjøres mer avansert for de som har holdt på en stund. Timen avsluttes med avspenning.

Tidspunkt: mandager kl 20.20-21.20

Oppstart: 9. januar

Varighet: 11 uker (ingen timer i uke 8 vinterferie)

Instruktør: Inger-Marie

Jeg vil stå på venteliste

Yin yoga 

Yin yoga er en stille form for yoga, hvor man holder stillingene i lengre tid enn ved andre former for yoga. Yin yoga fokuserer på å strekke og styrke de dype lag av muskler og bindevev i kroppen gjennom langsomme, holdte stillinger. Det sies å ha en avslappende effekt på kroppen og sinnet, og er godt for å øke fleksibilitet og balanse.

Tidspunkt: tirsdager kl 18.00-19.30

Oppstart: 3. januar

Varighet: 12 uker (ingen timer i uke 8 vinterferie)

Instruktør: Agnete

Agnete holder drop-in Yin yoga onsdager kl 10.30. Se drop-in siden for påmelding.

Jeg vil stå på venteliste

Ashtanga yoga 

En fysisk utfordrende yogatime der vi praktiserer fra førsteserien. Ashtanga yoga er en veldig morsom og fysiske utfordrende yogaform der man praktiserer en serie av stillinger. Denne serien består av solhilsen som oppvarming, stående stillinger, sittende stillinger og avsluttende stillinger. Etterhvert som du blir mer erfaren i Ashtanga er det mange mer akrobatiske stillinger du kan prøve deg om du vil og er klar.
NB: må ha deltatt på nybegynnerkurs/praktisert Ashtanga før.

Tidspunkt: tirsdager kl 20.00-21.30

Oppstart: 3. januar 

Varighet: 12 uker (ingen timer i uke 8 vinterferie)

Instruktør: Benedicte

 

Påmelding

Dynamisk yoga (onsdager)

En fysisk yogatime der vi utfordrer hele kroppen, forbedrer fleksibilitet, styrke og balanse. Yogatimen vil starte med rolig oppvarming av kroppen og det vi skal fokusere i timen, deretter solhilsen i flere varianter og sekvenser av stående og sittende stillinger som vil inkludere foroverbøyninger, bakoverbøyninger, vridninger og sidestrekk. Nivået kan modifiseres til nybegynnere eller gjøres mer avansert for de som har holdt på en stund. Timen avsluttes med avspenning.

Tidspunkt: onsdager kl 19.00-20.00

Oppstart: 4. januar

Varighet: 12 uker (ingen timer i uke 8 vinterferie)

Instruktør: Inger-Marie

Jeg vil stå på venteliste

Yoga for menn/Dynamisk yoga 

Timen vil passe for alle, men gi beskjed på forhånd om eventuelle skader el. Vi fokuserer på dynamisk yoga, så vi beveger oss mellom ulike yogastillinger slik at kroppen blir varm. Det vil være fokus på bedre bevegelighet, særlig hamstring/bakside lår, hofter og skuldre. Regelmessig yoga vil gi bedre kroppsbevisshet og bevegelighet, bedre holdning og balanse, og mindre vondter. Rett og slett en kropp som fungerer bedre!

Tidspunkt: onsdager kl 20.30-21.30

Oppstart: 4. januar

Varighet: 12 uker (ingen timer i uke 8 vinterferie)

Instruktør: Inger-Marie

Jeg vil stå på venteliste

Nybegynnerkurs Ashtanga yoga 

Er du en av de som alltid har hatt lyst til å prøve Ashtanga yoga? Har du kanskje tenkt at yoga ikke er noe for deg, fordi det ikke gir noen treningseffekt? Da bør du prøve Ashtanga yoga!

Ashtanga yoga er en veldig morsom, fysisk utfordrende yogaform der man praktiserer en serie av stillinger. Denne serien består av solhilsen som oppvarming, stående stillinger, sittende stillinger og avsluttende stillinger.

Tidspunkt: torsdager kl 18.00-19.15

Oppstart: 5. januar

Varighet: 12 uker (ingen timer i uke 8 vinterferie)

Instruktør: Benedicte

 

Venteliste

Ashtanga yoga 

En fysisk utfordrende yogatime der vi praktiserer fra førsteserien. Ashtanga yoga er en veldig morsom og fysiske utfordrende yogaform der man praktiserer en serie av stillinger. Denne serien består av solhilsen som oppvarming, stående stillinger, sittende stillinger og avsluttende stillinger. Etterhvert som du blir mer erfaren i Ashtanga er det mange mer akrobatiske stillinger du kan prøve deg om du vil og er klar.
NB: må ha deltatt på nybegynnerkurs/praktisert Ashtanga før. Instruktør: Benedicte

Tidspunkt: torsdager kl 19.45-21.15

Oppstart: 5. januar

Varighet: 12 uker (ingen timer i uke 8 vinterferie)

Instruktør: Benedicte

 

Påmelding